En Asienbaserad blogg om bistånd och att arbeta med bistånd.

Då har jag till slut landat i Chiang Mai. Jag lämnade ett Phnom Penh och Kambodja i turbulens. Regimen går allt hårdare åt de som de uppfattar som opposition och de har blivit alltmer rädda.

Här kommer jag att berätta om mitt liv i Chiang Mai och jag kommer att försöka blogga flitigare än jag gjorde i slutet på min förra blogg Destination PNH. Det blev helt enkelt för mycket att skriva. Vad jag upplevde i Phnom Penh skulle kunna fylla en roman, en thriller eller en Arto Pasilinna-skröna. Allt var möjligt och allt hände. Än så länge känns Chiang Mai lugnare.

Så välkommen till min nya blogg. Bli inte förvånad om jag ändrar designen ganska snart. Så fort jag får möjlighet skall jag använda lite bilder från mina år inom utvecklingssamarbetet för att göra sidan mera personlig.

Categories:

Post a Comment

Välkommen att kommentera. Använd ett vänligt och vårdat språk.

Jag accepterar inte inlägg som är sexistiska, rasistiska eller på något sätt uttrycker sig nedlåtande om andra. ¨Det är en fördel om man håller sig till ämnet, men beröm är alltid trevligt att få.